האם חטיפי אנרגיה הם באמת דלי שומן

האם חטיפי אנרגיה הם באמת דלי שומן

רבים מאיתנו נוהגים לצרוך חטיפי אנרגיה שונים, בפרט ספורטאים חובבים אשר אינם מעוניינים לצרוך מוצרי מזון אחרים ורק בעיקר אבקת חלבון מחשש שהם מכילים מרכיבים שאינם טובים עבורם, בפרט קלוריות, שומן, דברים שיכולים לגרום לעלייה במשקל, דבר שהוא לא רצוי עבורם, מן הסתם.

השאלה שלא מעט ספורטאים ובכלל אנשים שבוחרים לצרוך חטיפי אנרגיה שואלים את עצמם היא, האם מדובר בחטיפי דלי שומן, ולפיכך הם טובים עבורם, בין אם הם עוסקים בפעילות ספורטיבית, ובין אם מעוניינים לצרוך חטיפים שיכולים לעזור להם לרדת במשקל.

התשובה לכך היא לא חד משמעית. באופן טבעי, כל חטיף, כל מוצר תזונתי מכיל מרכיבים שונים. אנחנו צריכים להסתכל על המרכיבים ולראות מה הם כוללים בשביל לדעת האם באמת מדובר בחטיף דל שומן. יכול להיות שבאופן ישיר הם לא כוללים שומן, יש לא מעט חטיפים שכוללים למשל, 0 אחוז שומן או קרוב לכך, מצד שני, אותם חטיפים יכולים להכיל סוכרים ברמה גבוהה, בצורה ישירה או עקיפה דרך מרכיבים שונים ועל כן, אנחנו מקבלים את השומנים ממקום אחר.

יכול להיות גם שאותם חטיפים הם דלי שומן, אך הם מכילים פחמימות מרובות, ולא מדובר בהכרח בפחמימות איכותיות, לכן זה כבר הופך להיות מוצר בעייתי במובן צריכת שומן ומעבר לכך.

נקודה אחרת שאנחנו צריכים לזכור, היא נכונה לגבי כל מוצר מזון, הכל גם שאלה של מינון ועיתוי. אם אנחנו צורכים כמות גדולה של חטיפי אנרגיה, אז גם אם מדובר במוצר דל שומן, ההצטברות של החטיפים, יוצרת בעיה. מבחינת העיתוי, יש הבדל אם אנחנו צורכים את החטיף במקום ארוחה או לצד ארוחה, אם אנחנו צורכים אותו לפני אימון, ביום מנוחה או אחרי אימון שהוצאנו אנרגיה.

כלומר יש פה שורה של דברים שיכולים להשפיע עלינו כך או אחרת, ולכן אנחנו צריכים לקחת את זה לתשומת ליבנו כאשר אנחנו מחליטים להכניס חטיפי אנרגיה דלי שומן או אחרים לתפריט היומי שלנו. ייתכן מאוד שאנחנו נוכל למצוא חטיפי חלבון ומוצרי מזון הרבה יותר אטרקטיביים מאלו.

Blogging Uncategorized בעלי מקצוע
המשך לעוד מאמרים שיוכלו לעזור...
איך לצאת לטיול מאורגן ללא חשש לכשרות
עד לפני שנים לא רבות, לא הייתה קיימת האפשרות לאנשים שומרי כשרות לצאת לטיולים מאורגנים ולנופשים מבלי...
קרא עוד »
אוק 29, 2019
איך אנרגיה שלילית משפיעה על אורח החיים שלנו
כאשר אנחנו חיים, נושמים ועוסקים בפעילויות שונות, או אפילו ישנים - הגוף שלנו צובר אנרגיה ופולט אנרגיה,...
קרא עוד »
יונ 29, 2019
באילו מקרים כדאי לשקול הזמנת מורה דרך?
אין ספק כי הכרת הארץ היא אחד הדברים הכי חשובים שכל משפחה וכל בית ספר צריכים לתת עליו את הדעת. ברגע שאנו...
קרא עוד »
יונ 05, 2019