לא נעים- אפטות בפה, כיצד נתמודד עימן

המאמר באידבות דוקטור קיי

אם סבלתם אי פעם מפצע קטן בפה, אתם בוודאי יודעים שעל אף שהוא קטן, הוא יכול להיות מציק וכואב מאוד. אפטה בפה היא בעצם כיב שהוא פצע פתוח בחלל הפה. האפטות גורמות כאב רב לכל אדם שסובל מהן ולרוב הן מופיעות על פני פנים הלחי וריריות הפה. לאפטות לרוב יהיה ראש לבנבן. במקרה שבו אתם סובלים מאפטות בפה, חשוב מאוד לטפל בהן על מנת להקל על הכאב עד כמה שניתן.

סוגי אפטות בפה

אפטות בפה הן כאמור פצעים פתוחים בחלל הפה. אפטות ניתן למצוא במספר מקומות בפה כגון: פצעים בלשון אשר יופיעו על פני הלשון או בחלק התחתון שלה. פצעים מעין אלה יגרמו לאדם הסובל מהם סבל רב וקושי לאכול או לשתות. האפטות יכולות להופיע בגרון או על השקדים דבר שיכול לגרום כאב בעל בליעה. אפטות בפה יכולות להופיע בשפתיים או בחלק הפנימי של הלחיים, בחניכיים או החך.  לא מעט אנשים סובלים מאפטות בפה מסיבות שונות. בדר"כ אפטות עוברות מעצמן תוך שבוע, אך מכיוון שהן מצויות באזור רגיש הן יוצרות סבל רב ולכן, חשוב מאוד להעניק את הטיפול המתאים לאפטות הללו בכדי להקל על הכאב עד כמה שניתן.

כיצד מטפלים באפטות

ישנם לא מעט תרופות סבתא לטיפול באפטות בפה. תרופות סבתא אינן מביאות לריפוי אפטות אלא בעיקר מקלות על הכאב. ניתן להצמיד קוביית קרח לאזור הכואב, למרוח על המקום דבש או טחינה גולמית הידועים בתכונות הריפוי שלהם וההקלה על הכאבים באזור הפה, חלב עיזים וכמובן שרצוי מפוסטר בכדי שלא להסתכן. ניתן למרוח את שמן עץ התה על האפטות וכן, להניח פרוסות של שום על האפטות. ניתן למצוא ברשת מגוון רחב של תרופות סבתא שמטרתן היא להקל על הכאב שמסבות האפטות בפה. מלבד תרופות הסבתא, ניתן לגשת לרופא ולקבל משחות מאלחשות שמטרתן היא לסייע בהקלת הכאבים של האפטות. מכל מקום, כדאי מאוד כאשר מופיעה אפטה כלשהו לטפל בה באופן כזה או אחר, בכדי להקל על הכאב הרב שהיא מסיבה.

 

Blogging Uncategorized בעלי מקצוע
המשך לעוד מאמרים שיוכלו לעזור...
לוח כיתה מחיק – למה הוא יותר טוב מגיר
כילדים כאשר הלכנו לבית הספר, נכנסו לכיתה והתיישבנו ללמוד המורה הייתה מציגה לנו את החומר על לוח ירוק...
קרא עוד »
פבר 01, 2022
למה משמש חיסון משושה לגורים
ככל שעוברות השנים אנחנו רואים שגם ברפואה הווטרינרית, ממש כפי ברפואת בני האדם, ההתמקדות היא יותר ויותר...
קרא עוד »
אוק 28, 2019
איך ניתן לשמור על בית נקי מנמלים?
מוצאים נמלים בכל פינה בבית? רוצים להעלים אותן אחת ולתמיד? כדי לעשות זאת יהיה צורך ליצור קשר עם מדביר...
קרא עוד »
פבר 01, 2021