האם אבנית במים מסוכנת לנו?

מסנן אבנית

אבנית, אותו חומר אשר מצטבר בראש המקלחת, סביב גוף החימום בקומקום החשמלי, בדוד ובמכונת הכביסה אשר לרוב גורם במשך זמן גם לנזקים וגם לצריכת חשמל מוגברת. נשאלת השאלה האם מלבד הנזקים המצטברים וצריכת החשמל מהווה האבנית סכנה בריאותית.

אז מה זה בעצם אבנית במים?

המים המגיעים אלינו לברזים עשירים בחומרים שונים אשר השילוב ביניהם גורם למעשה להיווצרות של אבנית. האבנית היא סוג של משקע המצטבר בצנרת, בברזים ובכל מקום שהמים עוברים דרכו ורבים מכירים את האבנית מהקומקום החשמלי או כאשר נשרף גוף החימום בדוד כתוצאה מהצטברות אבנית סביבו ומהכתמים השונים על הקרמיקה הברזים ועוד. האבנית היא למעשה בעיקר פגיעה אסתטית אשר לאורך זמן גורמת גם נזקים אך אין הדבר נכון מבחינה בריאותית, זאת אומרת שהאבנית שבמים אינה נחשבת מסוכנת לאדם.

מה זה מסנן אבנית?

מסנן אבנית זהו מסנן מיוחד אשר מותקן על צינור המים הראשי בניגוד למערכות טיהור מים אחרות המותקנות לרוב על ברז אחד במרבית המקרים במטבח. הוא מסנן את כלל המים הנכנסים לבית דרך הצינור הראשי מה שמשפיע על המים בכל הצנרת ובכל הברזים בבית.

האבנית במים אינה מסוכנת לאדם, אם כן למה כדאי בכל זאת להתקין מסנן מתאים?

למרות שהאבנית אינה נחשבת מסוכנת לאדם היא משפיעה על דברים רבים מעבר למה שכבר הוזכר מבחינה של נראות הכלים הסניטריים השונים, מכשירי החשמל אשר באים במגע עם מים כמו דוד השמש מכונת הכביסה, מכונת הקפה וכדומה והצטברות זו משפיעה גם על צריכת החשמל. מעבר לכך האבנית שבמים משפיעה על השיער וגורמת לו להיות קשה יותר ופחות נעים כך שכאשר מתקינים מסנן אבנית מרוויחים מים נעימים יותר המשפיעים לטובה בצורה נרחבת.

Blogging Uncategorized בעלי מקצוע
המשך לעוד מאמרים שיוכלו לעזור...
טבעות אירוסין – מאיפה זה התחיל
לאורך שנים ארוכות במהלך ההיסטוריה כאשר גבר רוצה להציע נישואים לאישה הוא עושה זאת בעזרת טבעת אירוסין....
קרא עוד »
ינו 15, 2020
מוצרי יודאיקה
ניתן למצוא באינטרנט סוגים רבים ושונים של מוצרי יודאיקה של מותגים וחנויות שונות. מוצרי יודאיקה...
קרא עוד »
אוג 22, 2022
דירות למכירה בתל אביב: מה חשוב לבדוק לפני הרכישה?
אחד היעדים הפופולאריים ביותר לרכישת דירות בישראל, בין אם זה למגורים ובין אם זה להשקעה, היא ללא ספק תל...
קרא עוד »
ספט 01, 2020