משחקי התפתחות לפעוטות – למה זה חשוב בעצם?

משחקי התפתחות לפעוטות הם בעלי חשיבות גדולה שכן הם תורמים רבות לכל הקשור אל ההתפתחות השכלית, הרגשית, החברתית והחושית של הפעוט.

חשיבות משחקים בחייו של הפעוט

המשחק הינו בעל תפקיד חשוב בחייו של האדם מרגע הולדתו, שכן יש לו תפקיד מרכזי בפיתוח הלמידה וההסתגלות. חשוב לקנות לפעוטות משחקי התפתות תפקודיים שכן הפעוט ישתמש בחמשת החושים ובתנועה בכדי  להכיר את העולם סביבו ומשחקים אלו יעזרו בכל הקשור אל אימון מערכת העצבים של הפעוט, איברי גופו ושריריו. 

כבר מגיל ארבעה חודשים תינוקות מתחילים לשחק עם חפצים בידיהם. בשלב זה של חייהם הם מתעניינים בתנועה אותה הם מבצעים עם היד (שליחת יד אל החפץ), הם חוזרים על קולות ותנועות אותם הם שומעים (חיקוי), יתנסו במרקמים שונים, ריחות וטעמים והאבחנה השמיעתית שלהם תתפתח על ידי כך שהם יצליחו להבין שקיימים צלילים נפרדים. משחקי התפתחות לפעוטות הם בעלי חשיבות רבה וזאת משום שהם משפיעים על הרובד המוטורי, שכלי, רגשי וחברתי של הפעוט. למעשה, ניתן לומר שמשחקי התפתחות הם בגדר חובה בכל בית בו יש פעוט.

הבחירה הנכונה – צעצועי ומשחקי התפתחות לפעוטות

חשוב לבחור משחקים וצעצועים  אשר מתאימים לשלב התפתחותו של הילד שלכם. חשוב שתבחרו צעצועים המתאימים לגודל כף ידם של הפעוטות ולגיל שלהם. צעצועים בצבעי יסוד וזאת על מנת שהפעוט ילמד להבדיל בין הצעצועים השונים ביתר קלות. חשוב שמשחקי ההתפתחות יתאימו  לרמת הביצוע של הפעוט ושהם יעוררו את החשק שלו לשחק בהם, כלומר יש לבחור צעצועים המניעים לפעולה מצד הפעוט.

.

בין אותם צעצועים ומשחקי התפתחות לפעוטות

אותם ניתן למצוא ברוב הבתים בישראל נמנים אוניברסיטה לתינוק, כל מיני סוגי צעצועים אורקוליים, צעצועים לעגלה ולמיטה, צעצועים מעודדי זחילה וצעצועי למידה לתינוקות כמו למשל פעלולונים הכוללים השחלת כדורים, ספרי בד לתינוקות, מגדל טבעות, קוביות רכות לתינוק, דובי התאם צורה ועוד.

Blogging Uncategorized בעלי מקצוע
המשך לעוד מאמרים שיוכלו לעזור...
השכרת ציוד לאירועים: הכרת היסודות
תכנון אירועים הוא ריקוד מורכב של לוגיסטיקה, יצירתיות ודיוק. בין שלל המרכיבים התורמים לאירוע מוצלח,...
קרא עוד »
אוק 08, 2023
כמה חולצות בית ספר כדאי להדפיס לתלמיד?
חולצות לבתי ספר הן פריט שימושי ברמה יומיומית. בכל בוקר לאחר שהתלמיד קם משנתו, הוא מתארגן לקראת יום...
קרא עוד »
ספט 23, 2019
מה הסוד של מחבתות טפאל?
היום ניתן למצוא בשוק לא מעט סוגים שונים של מחבתות, אך חשוב לזכור כי בחלק מהמקרים מדובר על מחבתות...
קרא עוד »
אוג 21, 2020