מהן שיטות הטיפול המומלצות במקרה של אצבע הדק?

אצבע הדק הוא מצב בו האצבע מתכופפת בחדות או נתקעת ואינה יכולה להתיישר. זה יכול לגרום לכאב ולבעיות בפעילות היומיומית. שיטות הטיפול הנפוצות ביותר עבור אצבע הדק הן סד, מנוחה ושיקום. סד כרוך לעטוף את האצבעות בתחבושת שניתן ללבוש עד שבועיים. מנוחה פירושה לתת ליד המושפעת חופש מהעבודה או מפעילויות אחרות. 

מה כולל הליך השיקום?

השיקום כולל תרגילים שיעזרו לחזק את השרירים סביב המפרק הפגוע. נקעים באצבע הם פציעות במפרקים. הנקע הוא פציעת שימוש יתר שיכולה לקרות עם תנועות חוזרות של היד או האצבעות. נקע באצבע גורם לעיתים קרובות לנזק לרצועות, לגידים או לקפסולת המפרק וניתן לטפל בהם באופן שמרני או כירורגי. ברוב המקרים, טיפול בנקע באצבע מתבצע באחת משתי שיטות שונות ; או סד או מנוחה. סד הוא מכשיר המשתק את המפרק הפגוע, ומונע תנועה נוספת וכאב. לאחר מכן נותנים לפציעה להחלים לפני שימוש נוסף באצבע או ביד. הליכים כירורגיים כוללים ניתוח ארתרוסקופי וקיבוע פנימי בהפחתה פתוחה (ORIF). ניתוח ארתרוסקופי כולל ביצוע חתכים קטנים פנימה את המפרק ולאחר מכן באמצעות מצלמה כדי לבחון את המפרק הפגוע. נקעים באצבע מטופלים לעתים קרובות עם סד או סד שיכול לסייע במניעת פציעה נוספת.

למי מומלץ השימוש בסד?

השימוש בסד עשוי להיות מומלץ לאנשים שחווים כאב במהלך תנועה או נפיחות סביב מפרק האצבע הפגוע. סד משמש בדרך כלל לפציעות רצועות, אם כי ניתן להשתמש בו גם לפציעות שרירים. הטיפול באצבע נקעה הוא הנחת המפרק הפגוע והנחת קרח על האזור. טיפול בסד מומלץ לרוב לאנשים החווים כאבים גדולים יותר בזמן תנועה או נפיחות סביב מפרק האצבע הפגוע, וכן לכל אדם שחווה קושי להשתמש ביד בתפקוד הרגיל שלה.

קראו עוד באתר: https://docatlan.com/

 

Blogging Uncategorized בעלי מקצוע
המשך לעוד מאמרים שיוכלו לעזור...
לימודי משחק לנוער
משחק הוא צורה של אמנות, שהיא ביטוי של רגשות אנושיים באמצעות שפת גוף ודיבור. יש הרבה סגנונות משחק שונים...
קרא עוד »
דצמ 17, 2022
זיכוי הרבים
כולנו מחפשים אחר הדרך להיות מאושרים. אנו מחפשים את האושר בכסף, בבית או במגוון רחב של דברים גשמיים מבלי...
קרא עוד »
דצמ 15, 2020
האם כדאי לשלב קורס סייבר עם ניהול רשתות?
מכללת see security מעניקה לימודים ייעודיים בתחומי הסייבר השונים. בין הלימודים תוכלו למצוא: אבטחת מידע,...
קרא עוד »
נוב 19, 2020